Szczecińskie Collegium Informatyczne

Technikum Informatyczne SCI

Konkurs informatyczny SCI#CODE

Zakres tematyczny konkursu – konkurs zespołowy


Zakres ogólny

  • Typy danych, zmienne,
  • Operacje wejścia/wyjścia,
  • Operatory arytmetyczne,
  • Instrukcje warunkowe,
  • Operatory logiczne,
  • Pętle,
  • Łańcuchy tekstowe (stringi),
  • Tablice, Listy, Zbiory, Słowniki,
  • Funkcje,
  • Odczyt i zapis plików,
  • Struktury, Klasy.

Przykładowe zadania z programowania:


Zadanie 1: Sprawdź, czy liczba jest parzysta

Napisz program, który:

  1. Wczytuje od użytkownika liczbę całkowitą,
  2. Sprawdza za pomocą instrukcji warunkowej, czy liczba jest parzysta, czy nieparzysta,
  3. Wyświetla odpowiedni komunikat:
    "Liczba jest parzysta"
    "Liczba jest nieparzysta".

Zadanie 2: Wyświetlanie liczb od 1 do n

Napisz program, który:

  • Wczytuje od użytkownika liczbę całkowitą n,
  • Za pomocą pętli wyświetla wszystkie liczby od 1 do n w kolejnych liniach.

Zadanie 3: Suma elementów tablicy

Napisz program, który:

  1. Wczytuje od użytkownika liczbę n – rozmiar tablicy,
  2. Tworzy tablicę n liczb całkowitych,
  3. Wczytuje od użytkownika wszystkie elementy tablicy,
  4. Oblicza i wyświetla sumę wszystkich elementów tablicy.

Zadanie 4: Zliczanie wystąpienia litery w tekście

Napisz program, który:

  • Wczytuje od użytkownika łańcuch tekstowy,
  • Zlicza, ile razy w podanym tekście występuje litera 'a',
  • Wyświetla wynik.

Zadanie 5: Oceny

Napisz program, który:

  • Utworzy słownik przechowujący imiona uczniów oraz ich ocenę z informatyki,
  • Poprosi użytkownika o podanie imienia ucznia,
  • Jeśli imię znajduje się w słowniku – program ma wyświetlić jego ocenę,
  • Jeśli imienia nie ma w słowniku – program ma wypisać informację, że takiego ucznia nie ma w bazie.

Zadanie 6: Prostokąt

Napisz program, który wykorzystuje klasę Prostokat do obliczania pola i obwodu prostokąta.:

  • Zdefiniuj klasę: Prostokat,
  • Klasa powinna zawierać:
    • dwa pola: szerokosc oraz wysokosc,
    • konstruktor ustawiający te wartości,
    • metodę pole(), która zwraca pole prostokąta,
    • metodę obwod(), która zwraca obwód prostokąta.
  • Zadanie programu:
    1. Poproś użytkownika o podanie szerokości i wysokości prostokąta,
    2. Utwórz obiekt klasy Prostokat,
    3. Wypisz na ekranie pole i obwód obiektu.


Organizator

Patronat